Augmented Reality ontwikkelingen 2019
home > Nieuws & updates > Augmented Reality ontwikkelingen 2019

update AR Q1 & Q2 2019

Augmented Reality ontwikkelingen 2019

 

Augmented Reality komt in een stroomversnelling! Het Venture Reality Fund, dat voornamelijk investeert in immersive applicaties en games, heeft zojuist zijn nieuwste kwartaalupdate uitgebracht voor het eerste en tweede kwartaal van 2019.

De status quo van Enterprise AR

Bedrijven realiseren zich dat AR een structureel onderdeel moet worden van de organisatie. Bron video: RealWear

Het contract van $ 479 miljoen van het Amerikaanse leger met Microsoft Hololens eind 2018 is de grootste validatie van de bedrijfswaarde van AR.

AR groeit.

Augmented Reality is hot. Het Venture Reality Fund volgt nu meer dan 380 bedrijven in het AR-landschap, een stijging van 33% ten opzichte van 2018.

Enterprise AR gaat door met groeitraject:

Voor de groei van Enterprise oplossingen  is de belangrijkste groei gelegen in bedrijfsoplossingen en instrumenten voor het creëren van toegevoegde waarde in meerdere sectoren, waaronder automotive, de farmaceutische industrie, de gezondheidszorg, logistiek en de Maritieme sector.

Het Venture Reality Fund volgt nu meer dan 380 bedrijven in het AR-landschap, een stijging van 33% ten opzichte van 2018

HMD (display op hoofd) AR bevindt zich in een overgangsfase.

We zien een overgang van de eerste generatie naar de huidige, waardoor ook vroege spelers als Daqri en ODG zijn uitgezet om af te sluiten en Meta te doen herleven als MetaView.

De huidige generatie AR bedrijven zoals MagicLeap en RealWear (Remote assistance) worden nog steeds gefinancierd en Microsoft staat op het punt versie 2 van Hololens uit te brengen. Naar onze verwachting zal dit een grote impact  hebben op de verdere acceptatie van AR ondernemingen zoals ArtiShock.

Consumenten AR-inhoud levend en wel.

AR-beleving voor consumenten blijft groeien, meestal op mobiele apparaten. Games zijn een grote hit, zoals Niantic’s Pokemon Go en Harry Potter Wizards Unite, Tencent’s Let’s Hunt Monsters in China en de komende Minecraft Earth. En natuurlijk groeit de sociale hilariteit van apps zoals Snap, waardoor de install base van het bedrijf een boost krijgt.

Voor consumenten zien we de lancering van gespecialiseerde hardware, zoals de slimme bril van North Focals, de AR-zwembril van Form of de zonnebril met alleen audio van BOSE AR.

Noch Microsoft, Magic Leap noch anderen hebben aangekondigd wanneer hun consumentenversies beschikbaar zullen zijn

Mobile AR 2.0 komt eraan.

Met de volgende generatie AR Cloud-compatibele SDK’s tegen het einde van het jaar, zien we nog rijkere interacties ontstaan en wereldwijde AR kaarten zoals Google maps en functies voor meerdere gebruikers (multi-user). Ook zien we geavanceerdere functies zoals occlusion (uitmaskeren van mensen in live situaties). Allemaal leiden deze innovaties tot een aanzienlijke upgrade van het mobiele AR-ecosysteem.

Investeringen gaan door.

AR bevindt zich nog in de begindagen, maar met HMD AR en mobiele AR-platforms evolueren robuuste ecosystemen die het de moeite waard maken om te blijven investeren. Over het algemeen ziet de toekomst van AR er rooskleurig uit wanneer we een nieuwe fase van de AR-groeicyclus ingaan.